Daňe pro podnikatele

Hlavní změny v daních pro podnikatele

Daňoví poplatníci s příjmy ze samostatné výdělečné činnosti musí za uplynulý rok vyplnit daňové přiznání k dani z příjmu a přehledy o příjmech a výdajích. Kolik ušetří na povinném pojistném za rok 2020?

V daňovém přiznání za loňský rok uplatní všechny osoby samostatně výdělečně činné vždy základní daňovou slevu na poplatníka ve výši 24 840 korun bez ohledu na počet měsíců výkonu samostatné výdělečné činnosti v loňském roce. Výši slevy neovlivňuje, zda byla vykonávána hlavní nebo vedlejší samostatná výdělečná činnost.

Daň z příjmů může být nulová

Až do daňového základu ve výši 165 600 korun za loňský rok neplatí osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) na dani z příjmů fyzických osob nic. Roční daň z příjmu mohou tedy mít OSVČ vykonávající hlavní samostatnou výdělečnou činnost, na rozdíl od sociálního a zdravotního pojištění, nulovou.

„OSVČ musí vždy vyplnit běžný čtyřstránkový daňový formulář, dvoustránková zjednodušená verze je pouze pro daňového poplatníka s příjmy pouze ze zaměstnání,“ doplňuje daňová poradkyně ze společnosti Mazars Gabriela Ivanco.

Odpočty snižují daňový základ

Nárok na daňové odpočty snižující základ daně za rok 2020 podle § 15 zákona o dani z příjmů, například odpočet úroků z hypotéky, odpočet vkladů na doplňkové penzijní spoření nebo životní pojištění, mají OSVČ ve stejném rozsahu jako ostatní daňoví poplatníci. Nárok na všechny daňové odpočty je nutno doložit příslušnou listinou jako přílohou k daňovému přiznání. Každá tisícikoruna daňového odpočtu přináší daňovou úsporu ve výši 150 korun.

Daňové odpočty a daňové slevy však snižují pouze roční daň z příjmu fyzických osob, sociální a zdravotní pojištění nikoliv.

Za kalendářní rok 2020 podléhá platbě 7procentní solidární daně, která se vyčísluje v řádku č. 59 daňového přiznání, hrubý zisk nad 1 672 080 korun.

When, while the lovely valley teems with vapor around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees, and but a few stray gleams steal into the inner sanctuary, I throw myself down among the tall grass by the trickling stream; and, as I lie close to the earth, a thousand unknown plants are noticed by me: when I hear the buzz of the little world among the stalks, and grow familiar with the countless indescribable forms of the insects and flies, then I feel the presence of the Almighty, who formed us in his own image, and the breath of that universal love which bears and sustains us.

Comments are closed.